REKLAMATION

REKLAMATION

Når du handler hos Shapeit.dk følger vi den danske købelov. Du har ifølge lovgivningen altid 2 års reklamationsret på dine køb. Det er vigtigt du ikke forveksler garanti med reklamationsret, da vi ikke udbyder garanti på nogen produkter. Når du reklamerer over en vare indenfor 6 måneder efter et køb, er det os som virksomhed der har bevisbyrden på om der er tale om en produktionsfejl. De sidste 6-24 måneder er det dig som forbruger der har bevisbyrden, og du skal derfor være sikker på der ikke er tale om fejlbehandling m.m. af dit produkt fra din side af.

•  Når du opdager en fejl eller mangel ved din vare, skal du inden for rimelig tid reklamere over det. Med rimelig tid forstås, at dette skal ske indenfor 2 måneder fra du opdager fejlen. Med dette menes også, at vi skal modtage varen indenfor de 2 mdr.

•  Efter du har opdaget en fejl, skade eller lignende ved et produkt bedes du kontakte os så hurtigt som muligt. Du bedes fremsende en mail til info@shapeit.dk hvori du skriver dit ordrenr. samt vedhæfter tydelige billeder af skaden eller fejlen.

•  Når vi har vurderet de fremsendte billeder, vil vi bede dig sende din vare retur til os, hvor vi vil vurdere fejlen/skaden yderligere. Vi sender dig selvfølgelig en returlabel som du kan benytte når du skal sende varen retur til os. (Vi gør opmærksom på, at du venligst gerne må vaske varen inden denne sendes retur, hvis denne har været i brug)

•  Når vi har modtaget din vare vil denne blive vurderet af professionelle fagfolk som kan fastslå om der er tale om en produktionsfejl. I tilfælde af at din reklamation er berettiget og der ikke blot er tale om almen slitage og brugsspor, vil vi udbedre skaden eller fejlen hos en skrædder. I tilfælde af, at vi ikke kan tilbyde dette, vil vi tilbyde dig en ny vare. 

• BEMÆRK: Kan vi ikke tilbyde dig samme el. lign. vare kan beløbet refunderes. Vær dog opmærksom på, at vi fratrækker fragtomkostningerne ved brug af vores returlabel. 

Hvad er slitage:

Vær opmærksom på at slitage ses ved, at brugssporene på varen er tydelige. F.eks. at elastikken i materialet er blevet mørnet, at fibrene er trukket fra hinanden på udsatte steder (f.eks. skridtet hvor stoffet bliver trukket fra hinanden) eller at varen er meget forvasket, og har mistet farve er blevet fnuldret eller lignende fra vask eller skyllemiddel. Derudover er syninger som tydeligt er blevet trukket fra hinanden og ikke blot gået op på fejlagtig vis heller ikke en reklamation.

Det kan også være størrelsen ikke har været 100% korrekt, eller at varen er blevet udsat for mere fysisk belastning end du som forbruger kan forvente den kan holde til.

Hvad søger du?

Din kurv