• Gratis fragt

    Og hurtig levering
  • Nem og hurtig retur

    Returlabel i pakken
  • Gratis ombytning

    Vi betaler fragten
  • Bedste kundeservice

    Tlf: 88 34 15 00

  •  

    Fitnesscentrene har efterhånden været lukket længe nu! Trænger du til et motivations boost & gode råd til at holde formen ved lige? Så læs med her!

    Flere af vores dejlige ambassadører har givet deres svar på motivation & hvordan de forsøger at holde den ved lige, i de her udfordrende tider.

     


    ANNE-SOPHIE

    PLANLÆG, HAV LÆKKERT TRÆNINGSTØJ PÅ, LAV DEN FORM FOR TRÆNING DU HAR LYST TIL

     

    Det her med at skulle træne få meter fra både seng, sofa og køleskab, har sine udfordringer. Det tror jeg, at de fleste kan skrive under på. Det er altså lidt mere motiverende at færdes i et fitnesscenter, hvor alt man kan se er landskabet af maskiner, høj musik og mennesker, som har sved på panden.

    Når det så er sagt, så er den nuværende situation ens for os alle. Vi skal alle ændre i vores rutiner, vaner og mønstre - og det er altså mega svært og ikke mindst hårdt! Men det er realiteten og den nye normal, som vi ligeså godt kan begynde at vænne os til.

    Derfor vil jeg dele tre råd, som hjælper mig med at holde motivationen under lockdown:

     


    ANNE-SOPHIES YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    CAMILLA

    FOKUSERER PÅ AT BEVÆGE MIG PÅ ANDRE MÅDER

     

    Det kan være svært at holde motivationen til at træne her under lockdown pt. 2. For mig har det været vigtigt at indstille mit mindset på, at motion kan være mange ting.

    Nu hvor vi ikke længere har mulighed for at træne i et center, så fokuserer jeg på at bevæge mig på andre måder. Gåture, cykelture, hjemmetræning, dans til god musik, eller hvad jeg nu kan finde på. Og for at holde motivationen husker jeg mig selv på, hvor godt jeg får det af at holde mig fysisk aktiv. Jeg kan nemlig mærke det både på krop og sind, hvis jeg ikke får bevæget mig - og derfor sørger jeg for at holde mig i gang. Fordi jeg ved, hvor glad jeg bliver efterfølgende Hvis jeg har en dag, hvor jeg ikke orker, så prøver jeg at sætte mig selv op til succes ved ikke at have for høje forventninger til mig selv. Så satser jeg måske bare på at lave tre øvelser derhjemme, eller gå en lille tur. Og ofte er det sådan, at når jeg først er kommet i gang, så kommer lysten til at fortsætte også.

    For mig handler det nogle gange bare om at GØRE DET, i stedet for at tænke så meget over, om jeg gider. Og så at undgå at sætte urealistiske forventninger, men i stedet være glad for det, jeg får gjort For mig er noget af det, der også booster min motivation, at sætte god musik på. Et nummer med gang i giver mig automatisk mere energi. Her under lockdown elsker jeg stadig at have fedt træningstøj på, så jeg kan give den ekstra gas.

    CAMILLAS YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    MARIA

    GÅR 10.000 SKRIDT OM DAGEN

    Jeg prøver at holde en rutine hjemme. Jeg sætter god musik på og sørger for at lave en overskuelig træning og laver træningsplaner frem.

    Udover hjemmetræning sørger jeg for at gå mindst 10.000 skridt hver dag.

    Mine råd til at booste motivationen er:

    - Lav en overskuelig træningsplan så du ikke giver op.

    - Slap af når du slapper af, og giv den gas når du træner

    - Tag dit yndlings trænings outfit på

    - Husk hvor glad du bliver efter

    - Alt er bedre end ingenting selv derhjemme

    MARIAS YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    STINE

    STIL DIG SELV SPØRGSMÅL

    Motivation er en udefinerbar størrelse. Men hvad kommer den egentlig af? For mit vedkommende bliver jeg motiveret når jeg forsøger at komme mine mål nærmere. Derfor sætter jeg altid små delmål for at komme mit store mål nærmere. Det vigtigste er, at sætte forventningerne lave således jeg ikke bliver skuffet over mig selv. Ved små succesoplevelser bliver jeg motiveret og giver mig mod på at fortsætte jagten på mine mål. Så på den måde skabes en god og positiv energi frem for uoverskuelige store målsætninger, som kan være svære at realisere da de både er alt for langt ude i fremtiden men også alt for uoverskuelige.

    Et godt råd fra mig vil derfor være, hver aften inden du går i seng stiller du dig selv spørgsmålet:

    ‘Hvad kan jeg tage med af gode ting fra dagen i dag, som fører mig tættere på mit mål?’

    ‘Hvad kan jeg gøre endnu bedre i morgen?’

    Det fungere super godt for mig, så måske vil det også have en effekt på dig!!

    STINES YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    LÆRKE

    BEVAR ET POSITIVT MINDSET

    Det lyder måske kliché, men min motivation for træning er personlig altid høj.

    Træning i alle former, dog specielt styrketræning og bodybuilding, gør mig glad og tilfører energi til min dagligdag.

    Når Danmark er i lockdown, som blandt andet nu hvor jeg skriver dette blogindlæg, bruger jeg min tid anderledes. Da styrketræning i træningscenter og dagens daglige aktivitet på arbejdspladsen ikke er en mulighed, omstrukturerer jeg min hverdag og mine prioriteret. Jeg går ture dagligt for at matche min normale aktivitet, og det giver mig en struktur og glæde, som hjælper med at holde motivationen oppe for træning og velvære - samtidig med, at jeg kommer ud af huset og får en omgang frisk luft. Jeg styrketræner ikke hjemme, da det blot ikke er “min kop the”. I stedet fylder jeg tidsrummet med andre interesser.

    Jeg sørger yderligere for at have kontrol over mit madindtag. Et stabilt madindtag bidrager til god energi i min hverdag, såvel som til at bibeholde min form på trods af nedlukning perioden. Som jeg formoder alle piger har det.

    Så får man altid et motivationsboost af at få nyt træningstøj ind af døren.


    LÆRKES YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out


    CECILIE

    STOL PÅ DIG SELV OG PROCESSEN

    For mig er motivation, et vigtigt nøgleord.

    For mig er min motivation altsigende, for de ting som jeg gør i min hverdag. Især her under lockdown.

    Ting der ofte kan booste min motivation er;

    - “Se tilbage på, hvorfor jeg startede”

    - Mine omgivelser

    - Nyt træningstøj

    - Gode vaner

    Mens fitness nu er lukket og jeg er hjemsendt, skal det ikke stoppe mig i min aktive livsstil. Jeg sørger for at gå og løbe en masse ture og hjemmetræne, bruge naturen (kun fantasien sætter grænser, husk det).

    Vigtigst af alt, stol på dig selv og processen. Du kommer stærkere ud på den anden side

     

    CECILIES YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    PERNILLE

    DISCIPLIN DRIVER MIG HØJERE END MOTIVATION

     

    Nedlukningen har sat både min motivation og disciplin på prøve. Men motivationen for at holde min træning kørende derhjemme har udelukkende bundet i behovet for at have struktur og holde sig fast i nogle af de ”normale” rammer, som man engang kendte.

    Derudover er jeg også blevet klar over, at det ikke altid er motivation, som driver værket, men derimod disciplin. Når jeg har ramt en periode, hvor motivationen har været lav, så har det været vigtig for mig at huske på, hvorfor jeg trænede, da centrene var åbne. Jeg gjorde det, fordi jeg har et mål, og fordi det gav mig en god følelse indeni.

    Jeg har stadig et mål, og jeg har stadig et ønske om at være glad inden i – også selvom centrene er lukkede. Derfor bliver jeg ved. Når jeg så er kommet igennem en periode, hvor jeg ikke har været helt så motiveret, så stiger motivationen lige pludselig til det dobbelte, fordi man indser, hvor sej man har været for at kæmpe videre på trods af manglende motivation, nedlukninger og bekymringer.

    Man skal altid bare huske på, hvorfor man gjorde det til at begynde med.

    PERNILLES YNDLINGS PRODUKTER HOS SHAPEIT.DK

    Sold out

    Sold out

    Sold out

    Sold out